Porjus Allehanda

En fördel med att ofta vara på väg någonstans är att man kan hitta små mysiga ställen här och var. En affär som jag brukar stanna till vid är Porjus Allehanda. En skön blandning av antikt, loppis, motordelar och fik. Tyvärr är de väldigt prismedvetna så jag fyndar inte så ofta, men däremot blir jag inspirerad och glad av att gå in där.
De har en del gustavsberg porslin där. Bland annat de kopparna som står högst på min önskelista för tillfället.

Adam. Gustavsberg

De hade även en underbar fin skärm, som jag tror är tillverkad av ett gammalt fönster.

Blommig skärm
Kommentera

