När lantisen kom till stan

Idag när jag kom in på universitet kände jag mig verkligen så. Som en lantis som kom till stan. Har inte varit på Umeå universitet på nästan tre år och de har byggt om en hel del. Plus att jag glömt hur unga, hippa och modemedvetna många personer som håller till i samhällsvetarhuset är. Har man bott i Kiruna i ett år så har man formats in i en helt annan syn på vad som anses trendigt, eller klädinspirationen från andra är iallafall lite begränsad. I Kiruna går många omkring i en hel lundhags utstyrsel, kombinerat med luddor på fötterna och en fjällrävenjacka till vardags denna tid på året. (Även jag:-) Jag som alltid älskat klänningar har nästan känt mig (för)uppklädd när jag gått till jobbet i en söt klänning. Men jag insåg idag att det är kontrasterna och variationerna jag älskar med mode. Att ena dagen kunna vara super snygg i en prickig klänning för att i ett annat sammanhang känna sig fin och helt rätt i lundhagsbyxor, knivbälte och buff. Här följer några av min favoritoutfits i sin rätta miljö.

På väg på fest
På väg på fest i prickig klänning, höga klackar och rött läppstift.

Hemma snygg.
Mina slitna älskade nudie jeans i kombination med en tjocktröja och vita stövlar.

Renskötselklädd
Kläder som jag kan arbeta i, smutsa ner mig i och ändå känna mig helt rätt i.

En reaktion på ”När lantisen kom till stan

  1. ååh du är så fin och bra anna-maria.
    och jag gillar din beskrivning av modet som råder i giron town ;P

    sen är det verkligen så med dig, du är lika fin oavsett om du har klänning eller renskötseloutfiten.. !

Kommentera

