Det bor en tant inuti mig

Tanten inuti mig har bland annat en längtan efter att börja sy korsstygn. Att tavlor med hemtrevliga ordspråk och dukar fyllda av rosor ska börja ta plats i min lägenhet. När jag sen hittar såna här fina mönster så blir jag faktiskt lite inspirerad. Hittade dem i källaren i pappas vinterhus på julen. Nämnde detta för Lisa igår, som faktiskt är väldigt bra på handarbete och det ledde vidare till ett frosseri i korsstygn rosor.

Korsstygn
Åhh rosor

Mera rosor
Tanten i mig jublar dessutom när jag köper fina små kakburkar och kakfat på loppis.

Kanske det här?

Hm...intressant bild
Den första boken Lisa kom att tänka på. De var verkligen kreativa på 70-talet:-) Att göra en rock av en frottehandduk och andra roliga knasigheter.

Kommentera

