Full fart framåt (åt alla håll)

Jag vet att jag borde stanna upp och andas, men ibland glömmer jag bort det ändå.

Men det finns ju så mycket jag tycker om att göra, så mycket jag längtar efter, så många jag vill umgås med och så mycket som är viktigt att kämpa för.

Så länge vi har vatten, där fisken lever
Så länge vi har land, där renen betar och
vandrar
Så länge vi har marker, där det vilda gömmer
sig
har vi tröst på denna jord
När våra hem ej mera finns
och vår mark är
förödd
var skall vi då bo (Paulus Utsi)

Kommentera

