Renlycka

Renar gör mig lycklig och ger mig energi. Ibland när jag ser en renhjord på tv eller i någon film så spelas det samtidigt någon stressig, aggresiv musik till bilderna. Sådana gånger gör det nästan det lite ont i mig, för när jag ser renar känner jag något helt annat. Det enda jag kan tänka mig som passar en renhjord i rörelse är följsam musik som faktiskt tar fram renens vackra, mjuka sätt att röra sig på.
Det var kallare än 30 minus grader i morse när vi kom till Svedjan, men under dagen blev det varmare. Snön är ganska djup, men den är så pass luftig att renarna nästan inte får något motstånd alls när de springer i den. Efter skiljningen åkte jag förbi hos familjen Ingelsson och åt middag. Fick med mig en påse nybakta bullar av Lovisa när jag åkte därifrån. En mycket lyckad dag.

Fick middag hos Stina och Torkel i Svedjan. Hann även träffa min barndomsvän Emma.
”Hemligheten med ett lyckligt liv är en lycklig vardag” Kanske något man borde tänka lite oftare på, eller rent av måla citatet på kökssoffan:-)

4 reaktioner på ”Renlycka

    1. Tack så mycket!
      Ja, den där bullpåsen har jag förstått nu i efterhand var ren tur att jag fick tag på:-) Eller mest tur för Nila eftersom han var så hungrig på vägen till Tegelträsk att han smög åt upp halva påsen.

Kommentera

