Tillsammans är man mindre ensam

Det här inlägget blir en flört med Frankrike, för vad passar bättre än det på alla hjärtans dag? Landet, folket och språket som jag inte riktigt förstår mig på. För att komma i rätt stämning tycker jag att du ska lyssna på April Marchs version av Cet air la.

Hur som helst är det någonting med Paris och kanske framförallt det franska folket som alltid fascinerat mig. Vi åkte ner i höstas några dagar för att ta staden på pulsen. Love it!

 Författaren Anna Gavalda är antagligen en av orsakerna till min bild av Paris och människorna där. Jag tror att vissa böcker upplever man som så där underbara för att de påminner om något man för stunden har lätt att identifiera sig med. Jag läste min första bok av henne sommaren 2008, när jag kände mig som den ensammaste människan på jorden. Men världens bästa boktitel kan ändå trösta en lite: Tillsammans är man mindre ensam. Och sättet hon skriver på gör mig glad.

Och slutligen. Om du är på väg till Paris så tycker jag du ska kika på denna sida för mysiga tips Paris Guiden
Och sen ska man förstås bo på Hotel Eldorado

En reaktion på ”Tillsammans är man mindre ensam

Kommentera

