Födelsedagskalas

Alva väckte mig på morgonen.
Alva: – Moster nu har Lilly vaknat, och vi ska göra överraskningar åt henne där nere så du får vakta henne.
Jag: – Mmm (Somnar om)
Vaknade nästa gång av att det var ett väldigt liv i trappen. Alva hade upptäck att Lilly smugit sig ner. Enligt henne i och för sig inte för att tjuvkika utan för att gå på toaletten. Dessutom höll hon för ögonen, och kikade bara med ett öga lite grann.
Därefter gick hon snällt upp igen för att låssas sova ett tag till.Efter att Lilly påpekat att om man bjuden på kalas så ska man klä sig fint, så bytte jag till min nya fina blommig kjol. Observera Margrets underbara virkade gardiner i bakgrunden.
Pappa dök upp för att slakta en ren. Så jag svidade om från finkläderna för att agera slakt assistent ett tag.
Alva tog en paus från kalaset och kom ut en stund för att delta i slakten.

En reaktion på ”Födelsedagskalas

Kommentera

