Stora infångar dagen

Min syster Margret och hennes Daniel har en mindre djurfarm hemma hos sig. Lördagen inleddes med att Daniel kom in och skrek att hästarna hade rymt. De var på stora vägen. Jag fick panik, uppenbarligen Daniel med. Han hoppad på skotern för att försöka styra hem dem (!) och jag sprang ut i lågskor, utan mössa. Hästarna sprang av och an på vägen. Helt plötsligt vände de tillbaka hemåt, när jag mötte dem insåg jag att de var sjukt stora så jag hoppade av vägen. Är inte helt säker nu på vilken insats jag egentligen tänk mig från början:-) Sen blev det inte mer dramatiskt än att Margret kom ut och lockade in dem på nått sätt. Därefter kom Daniel på att vi skulle försöka fånga in några renar. I höstas så släppte någon ut deras utfodringsrenar ur hagen. Nu hade de dykt upp i närheten. Så eftermiddagen ägnades åt något som skulle kunna liknas vid ett strategi spel. Vi hängd upp väv på olika ställen, körde skoter av och an, klippte upp nya hål i hagen samt tänkte till på alla sätt och vis. Men skam den som ger sig. Efter några timmars arbete, nån fika paus emellan så var renarna infångade igen. Under kvällen satt jag barnvakt till Alva och Lilly. Känner mig så här i efterhand ganska nöjd med dagens uppdrag:
Hästar i hagen = Check, Utfodringsrenar i hagen = Check, Barn i sängen = Check

Kommentera

