Att följa sina drömmar

Det låter så vacker när man säger att man ska följa sina drömmar. Och det låter framför allt enkelt. Men de flesta drömmar är ju faktiskt inte sådana som uppfyller sig själv, utan det ligger massvis med arbete och slit bakom dem. Samt en stor portion målmedvetenhet. Min vän Inger-Ann som precis uppfyllt en av sina drömmar, att bli tingsmeriterad jurist kan säkert skriva under på att det ligger en hel del arbete bakom det. Eftersom jag vet att du läser här så säger jag grattis vännen, du är en förebild för oss andra som kämpar med att avsluta våra studier!
I slutet av förra året gjorde jag en lista på saker som jag önskar mig av 2010. Här har ni listan. I dessa önskningar finns delar av mina drömmar inbäddade. Som till exempel att försöka få ut en examen på universitet. Idag har jag ett seminarium på universitet i Umeå i en kurs som jag läser. Känns lite trist att sitta en hel dag inomhus när det är strålande sol ute, när jag dessutom är ledig från jobbet. Så för att stå ut så lever jag lite student de luxe. Istället för budget matlådan fick det bli sushi och en semla. Sen en ordentlig klapp på min egna axel, för att säga att det är bra att jag överhuvudtaget är här idag:-)

Så för er drömmar där ute: Följ era drömmar, de är värda att kämpa för och belöna er när ni faktiskt gör något som för er närmare ert mål…..

En reaktion på ”Att följa sina drömmar

  1. Ja, drömmar är jätteviktiga. Utan drömmar skulle tillvaron vara väldigt mycket tråkigare. Bra idé det där med en drömlista. Själv brukar jag bara skriva planeringslistor, men drömlistor verkar ju mycket bättre.

Kommentera

