Nostalgi

Nästan alltid när jag kommer till en fjällkoja eller sommarstuga får jag något infall av nostalgi. Det behöver inte ens en gång vara på ett ställe jag besökt tidigare. Det fina är att det nästan alltid på sådana platser finns olika saker och detaljer som med tiden inte gått sönder, städats bort eller blivit uppanvänt. Det kan vara, som i detta fall, allt från Blåvits tvålförpackning till en låda med ett par hopfällbara solglasögon som lockar fram mina nostalgiska känslor.
Dessa förpackningar kommer alltid att förflytta mig tillbaka till en tid när affären i Kittelfjäll hette Konsum, där Margit och Lisbeth satt i kassan.

Vad hände egentligen med dessa super praktiska glasögon? 🙂

Kommentera

