Konstiga saker som upptar min tid

Gick förbi Frasse häromdagen. Och där hade de en stor skylt där det stod något i stil med ”Besök vår hemsida och läs om våra erbjudanden”. Inte något konstigt med det egentligen kanske. Men jag kunde inte sluta tänka på det efteråt. Vem besöker egentligen Frasses hemsida? Varför har de överhuvudtaget en hemsida? Det är ju inte direkt så att man går in på deras hemsida en dag på jobbet och frossar i deras olika hamburger erbjudanden? Eller sitter man hemma innan man ska snabb äta en hamburgare och väljer mellan olika hamburgekedjor? Gör folk verkligen det?
Ja, hur som helst så har jag slutat fundera på det nu.

Eftersom jag inte kunde sluta tänka på det där så är jag nu en av dem som faktiskt har varit inne på Frasses hemsida. Så nu vet jag att namnet kommer från den hamburgerätande figuren Frasse från serien Karl-Alfred och att de serverar alla sina menyer på tallrik och dessutom…. Det här är stort: de var först med skrovmålet!

Ja, så kan det vara och nu vet jag iallafall vad det är för typ av människor som besöker Frasses hemsida.

Kommentera

