Jag ska bara

Nu sätter jag mig ned
eller föresten kaffe först
Jag glömde
och sen ska jag ju bara städa undan det
måste boka tvättid om jag ska hinna
Oj, nu börjar ju nyheterna
Undrar var jag stoppade de där papperet
Måste städa lådan med post
lika bra att göra nu
Ringde jag upp henne?
Jag får inget gjort om jag inte packar upp väskan först
lika bra att städa garderoben också
Nä, jag måste faktiskt få sova lite middag så att jag inte är så trött

Hur kan det ta hela kvällen att betala ett par räkningar och skicka in deklarationen som ändå redan är klar? 🙂
Trots för lite sömn inatt, en fortkörningbot och tandläkaren idag så tänker jag iallafall glädjas över att denna blomma slagit ut i mitt fönster medan jag varit borta.

”Jag tänker inte på allt elände, utan på allt vackert som fortfarande finns kvar” Anne Frank

Kommentera

