Tell me baby, what´s your story?

Tittar på bilder och drömmer mig bort. Bilder som bara är högst några år gamla påminner mig om hur fort man ibland glömmer de magiska i fina händelser, dagar och personer. En sån där dag som man just då räknar som en i mängden av vardagar som flyter in i varandra kan när man ser tillbaka efteråt betyda så mycket och göra en sån glad. Här har ni några av mina favoritbilder.Foto: Lotta Lind

När jag tittat på bilder från längre tillbaka, till min barndom så är jag glad över de bilder som finns. De ger mig en vägledning över den lilla flicka jag en gång var. Ofta skrattande, med håret åt alla håll, smutsig och med något nyfiket i blicken.

Några andra bilder är de från tiden innan jag föddes. Personer och händelser som har påverkat min historia. Älskar att titta på gamla bilder, höra berättelser och fascineras över olika människors livshistoria. Bilden nedanför är min absoluta favorit bild på min aahka och aajja. De är på väg till Aajjas föräldrahem där aahka ska på sitt första besök hos svärföräldrarna. Det riktigt lyser kärlek om dem.

2 reaktioner på ”Tell me baby, what´s your story?

  1. Vilken söt bild på dig. Kollade inte så noga först, tog förgivet det är alva eller lilly, men sen när jag läste texten insåg jag att det är ju du. :))

  2. kommer inte ihåg vart vi skulle den här kvällen, skulle vi någonstans? Vi ser som så kluriga och busiga ut allihop…eller vi var kanske bara glada för att vi fick vara med varandra =) undrar om vi gömde några linjaler, haha. puss/Lisa

Kommentera

