Pärleporten

Min hjärna går på högvarv nuförtiden. Vilket gör att jag lätt verkar haka upp mig på saker. När jag träffade mina fina syskonbarn för några dagar sedan sjöng Lilly på en sång som började ungefär så här: ”Solen lyser och himlen är blå, tänk vad det är skönt att leeeeeeeva då”. Sen gick jag och nynnade på den strofen det efterföljande dygnet (plus en påhittad fortsättning, eftersom jag inte minns hela texten). Idag råkade jag höra några gatumusikanter sjunga en annan sång som jag absolut inte ville gå omkring och nynna på. Men det gör jag ändå. Just den här biten är svår att sluta med: ”Han har öppnat pärleporten, så att jag kan komma in……..”

En reaktion på ”Pärleporten

  1. gaaah! Jag har nynnat på den hela dagen efter att ha hört på den tesammans med Lasse Törnman och kenntha Stålis på kommunen;) åååså kommer man hit och ser refrängen. Jag har öppnat pärleporten….

Kommentera

