Åska och regn

Åska och regn. Egentligen en perfekt kväll för att titta på film. Hade helst velat se en riktigt feel-good film. Men filmutbudet på Sista Utposten är lite begränsat. Får göra lite listor istället. Tre filmer jag älskade när jag såg dem:

Little miss sunshine. Med underbaraste knas familjen. Svårt att inte känna sig lite glad efter att ha sett denna.

Har man någon gång romatiserat hur det var att vara ung på 60-70 talet så är det svårt att inte gilla Almost famous. Förgyllde en tjejkväll under min gymnasiumtid.

Varför deppar Gilbert Grape?
Leonardo di Caprio gör sin absolut bästa roll som lillebrodern Arnie. Och hur cool är inte Juliette Lewis karaktär Becky?

Vilka är era favorit feel-good filmer? Ge mig tips!!

4 reaktioner på ”Åska och regn

  1. Några feel-weird-tips:

    1) ”Twin Peaks Gold Box Edition” Första säsongen räcker egentligen. Ladda ner musiken!

    2) ”Rubin and Ed” Otroliga bilder och otroligt manus. Underhållande på ett varmt och sjukt sätt. Rubin vill begrava sin älskade katt på bästa tänkbara ställe, men han har lite svårt att släppa taget om katten. Varning för strumpscenen!

    3) ”Kenny” (2006) Hanterar baja-major i Australien. Ouppskattad hjälte. Citat ”It takes a certain kind of person to do what I do… No-one’s ever impressed; no-one’s ever fascinated… If you’re a fireman, all the kids will want to jump on the back of the truck and follow you to a fire. There’s going to be no kids willing to do that with me. So, I don’t do it to impress people – it’s a job, it’s my trade, and I actually think I’m pretty good at it.”

  2. Hej, jag hade helt missat att du hade en blog, och hur bra och mycket du skriver 🙂
    Tack för senast btw, synd att man inte kunde stanna lördagen också.
    I alla fall, mina feelgood filmer:

    1. Big Fish.
    Var sjuk en gång och såg den. När filmen var slut var jag nästan frisk.

    2. Joe Dirt.
    Bara för att han är så obotligt positiv i alla situationer.

    3. Top secret
    Den film jag sett överlägset flest gånger, skulle gissa på ett 70tal. Slapstick när den är som bäst.

    Honorable Mention:
    Galaxy Quest, Eagle vs Shark

Kommentera

