Sentimentala jag

Det regnar ute. Inte lite försiktigt sommar regn. Utan det ösregnar verkligen. Pratade nyss med en god vän , vilket gjorde mig väldigt varm inombords. Efter samtalet så inser jag att ikväll vill jag bara njuta av att vara nostalgisk, sentimental och kanske en aning melankolisk. Så där som jag gjorde betydligt oftare när jag var yngre.
För er som någon gång i tonåren stängde in er på er rum alternativt första lägenheten, satte på lite sorglig musik och sen låg på sängen och analyserade låttexter måste veta vad jag menar? Helst skull låtarna och texterna kunna passa in till något minne av kärlek eller fantasier om framtiden. En blandning av sorg eller kanske mer nostalgi över det som varit och samtidigt längtan till en vacker tid långt fram (som i och för sig just då kändes väldigt avlägset bort). En känsla av att ingen förstår en, fast man innerst inne vet att det är många runt omkring som älskar en.
Låter knäppt att man kan njuta av det. Men med en kopp te och lite vemodig musik, och en stark känsla av att jag är älskad om än missförstådd ibland ska nog lösa det:-)

En reaktion på ”Sentimentala jag

Kommentera

