The stars are bright tonight

En gång för många år sedan när jag skulle ut på en fem månaders resa i sydostasien spelade en person in ett blandband till mig. Ni vet det var fortfarande på den där tiden när jag hade en freestyle. Och börja inte räkna bakåt nu och få för er att jag är mycket äldre än jag är. Jag har alltid varit lite efter. Med tekniska grejer iallafall. Hur som helst så inleds bandet med att personen som spelat in det säger några meningar till mig, för att avsluta med att säga: ”-Och glöm inte att titta på stjärnorna. (Tystnad) För då vet du ju att vi trots allt inte är så långt ifrån varandra”
När jag var ute på den där resan brukade jag ibland titta efter de där tre stjärnorna på rad som kallas ” De tre vise männen”. När jag såg dem så tänkte jag att de stjärnorna ser man ju även hemifrån. Och så kändes det som att jag var nära trots att jag var långt borta…. Och så tänker jag även nu.

För jag saknar henne extra mycket ikväll. Karolina. Min lillasyster.

Kommentera

