Kattliv

Jag är kvar i Umeå trakterna fortfarande och jobbade idag från min vän Lisa underbara hus i Brån. En tjej och ett hus som är bland det mysigaste jag vet. Eftersom det var en magisk morgon, med dimma och solsken på samma gång så drack jag morgonkaffe på bron. När jag satt där på den blå stolen, hoppade Selma upp i knäet. Hon gosade en stund och släntrade sedan iväg. På ett sånt där nonchalant och belåtet sätt som gör att man inte kan låta bli att undra vad hennes dagar består av. Efter att ha betraktat henne genom fönstret under dagen så vet jag.

Hon njuter av livet helt enkelt:-) Dagar som denna skulle man ha varit en katt….

Kommentera

