Färgchock, en flygplats och massa mormödrar.

Jag är inne i en period där jag fullständigt frossar i starka färger, känns som att jag tankar energin från mina färggranna detaljer och accesoarer. Ibland kanske det dock går lite till överdrift. Som när man tittar ner på golvet vid sina fötter och nästan blir bländad.
Tillbringade några timmar på Arlanda ikväll, och blev förälskad i Naked Juice Bar. Både för att deras ställe lyser upp genom sin färgglada design och för att jag drack en juice som var helt underbar god. Energized Berries.

Jag älskar flygplatser. Trots att jag emellanåt får dåligt samvete när jag väljer flyg på grund av dess miljöpåverkan. Men det kan inte hjälpas att jag får en form av frihetskänslor på flygplatser, nästan lika svindlande som känslan av att titta på en stjärnklar himmel en höstkväll. Betraktar människor som passerar och tänker att just nu är vi här, men om bara bara några timmar befinner vi oss miltals ifrån varandra. Kanske i helt olika tidszoner och årstider. Så idag satt jag på Arlanda med min juice, en frihetskänsla i magen och tittade på människor som nu antagligen spritts över hela världen. Började efter ett tag bläddra i boken om alla mormödrar. Har inte hunnit så långt ännu, men älskar idéen att olika kvinnliga författare skrivit om sina mormödrars liv. Eller ibland om luckorna i historien kring deras liv. Väckte så många tankar och minnen kring min mormor. Kanske det snart blir ett blogginlägg om mina minnen av Thyra Mikaelsson från Gardvik.

Kommentera

