Flickan och stjärnorna

Ibland är det som att tiden stannar upp lite grann. Eller iallafall som att allt runt omkring försvinner för en stund. Så blir det för mig när jag ser en bild eller ett fotografi som jag tycker om, fascinerar eller provocerar mig.
En tjej som gör alldeles underbara illustrationer som får mig att stanna upp och le är Annica Bäckström. Fick syn på en bild av henne på Underbaraclaras blogg för ganska länge sedan. Visste inte då vem som gjort den. Lyckligtvis kom jag på jobbet för ett tag sedan in på hennes sida av en slump och förälskade mig i hennes illustrationer. Bilden nedanför är en av mina favoriter. Klickar ni på bilden kommer ni vidare till hennes blogg. Vilken är full av inspiration för oss som älskar sagor och som en gång i tiden ville blir prinsessor när vi blev stora.

2 reaktioner på ”Flickan och stjärnorna

Kommentera

