Team Fjellström

Jag är född i en familj med tidsoptimister. Vilket inneburit att vi allt för ofta varit sena. Eller med lite tur iallafall i sista stund. Det har hänt att vi sprungit mot kyrkan medan brudparet väntat på oss, men också att inledningsmusiken på en begravning fått spela en kvart extra medan vi inväntat delar av familjen. Vi brukar säga att det beror på Fjellströms ”sen-gen”. Med ett familjearv att förvalta tyckte jag givetvis först nu att det var dags att lägga ut fiskenäten. Lagom till första snön lagt sig. Så i går när vi kom upp till fjällsjön vi brukar fiska i låg det förstås en några meter bred iskant längs sjöstranden. Kändes just då som att det var lite i sista stund. Vi blev tvungna att hugga i isen för att få i båten. Mitt fiskesällskap kommenterade det hela med: ” -Jag tror inte det är helt normalt att vänta så här länge. Det blir jobbigt för oss om det frysit mer i morgon bitti”.
Men idag var det återigen tö. Så jag var nog trots allt, för en gångs skull inte ute i sista stund.

2 reaktioner på ”Team Fjellström

Kommentera

