Läskiga ljud och spår i snön

I höstas när jag varit ute på byn på kvällarna och kom cyklande hemåt hörde jag ofta ljud i buskarna utanför huset. Kvistar som knäcktes, rasslande i lövhögarna och ljud av snabba rörelser i det höga gräset. Jag är inte särskilt mörkrädd, men det är klart att mörka dimmiga oktoberkvällar reagerar man ändå på såna ljud. Hjärtat hoppar till lite extra när man står blixtstilla och ljudet tystnar, för att när man börjar röra sig igen återkomma. Man ler åt sig själv när man stänger dörren, men försäkrar sig ändå att man låst den ordentligt bakom sig. Jag såg dem sedan skymta förbi några gånger när jag istället för cykel, kom hem med bilen. Något ljust som på en sekund försvann ur strålkastarnas sken. Nu när snön lagt sig så kan jag ibland gå ut på morgonen, följa deras spår och se vad de haft för sig på gräsmattan under natten. Hararna alltså.

En reaktion på ”Läskiga ljud och spår i snön

  1. Hej! Skulle behöva prata med dig tror jag. det finns saker som bara du förstår. Ring gärna om du har tid och ork över. hur som helst, de jag skulle säga egentkligen va att jag sitter ju å hobbysyr och har startat en blogg, så nu finns mina barnkläder på emzonsy.blogg.se titta gärna in där =0)
    Kram

Kommentera

