Kraft och inspiration

Nu i december jobbar jag bara 25% för Sáminuorra för att kunna ägna tid åt Niejda-Chicks in Sápmi. Mentorskapsprogrammet för unga samiska tjejer, som jag driver tillsammans med en tjej som heter Ylva Pavval. I helgen hade vi en peppträff i Dvärsätt, Krokom kommun. Alla chicks och mentorer träffas några gånger under året för att ha kul och lära sig något nytt. På lördags kvällen kom jag på mig själv med att gå runt och le hela tiden. Just för att det var sån fin stämning, det kändes så rätt med denna grupp av fantastiska personer. Under dessa helger så blir det så uppenbart att Niejda- Chicks in Sápmi verkligen fyller en funktion. Det är väldigt stärkande och inspirerande att få var en del av en sådan trygg grupp, där själva syftet är att bekräfta och se varandra. Jag och Ylva körde även vår första gemensamma workshop som handlade om härskar- och bekräftartekniker. Vilket var nervöst, eftersom jag förstås vill att de ska blir så bra det bara kan bli för dessa viktiga personer. Och det blev bra, riktigt bra, faktiskt bättre än jag vågat tro. Just för att alla deltog och delade med sig av sin kunskap och sina erfarenheter. Tack till er!

Fler av mina bilder från helgen hittar ni på Niejda-Chicks in Sápmis blogg: här

2 reaktioner på ”Kraft och inspiration

Kommentera

