När man får oväntat besök

Förra helgen slaktade jag några matrenar (med hjälp av min svåger Daniel, tack!) Inte det roligaste jag vet, men nödvändigt. Eftersom det är massor av saker som ska tas hand om efter en slakt så rinner tiden iväg på kvällarna. Det ska styckas, paketeras, tas bällingar, klyva och såga ben osv. Allt som inte jag ska ha själv till någonting ska ju Dilko ha, och eftersom han har potential att bli en bortskämd hund så har han nu både kokt och rått kött i små söta påsar i frysen. Plus massor av ben. Som tur var fick jag igår oväntat besök, och som det sig bör så sätter man förstås en gäst i arbete om man har möjlighet….

Bilden fotade jag i höstas på en renskiljning i Brännåker.

2 reaktioner på ”När man får oväntat besök

Kommentera

