Working 9 to 5

I helgen jobbar jag. Tur för mig att jag har två väldigt roliga jobb för tillfället.

I morse mötte jag upp i Jokkmokk med min kollega i Niejda- Chicks in Sápmi, underbart kloka och duktiga Ylva. Niejda (som betyder flicka på lulesamiska) är ett mentorskapsprogram för unga samiska tjejer som vi två startade i höst. Ett projekt där vi vill fokusera på positiva saker och lyfta sånt som är bra. Det finns så många fördelar med att växa upp i två kulturer, och vi behöver värdesätta de finaste delarna. Lyfta och använda oss av bra exempel. Mentorskap är ett fint sätt att utvecklas och lära sig nya saker på. Så vi bygger projektet utifrån vår vilja att anpassa en gammal samisk tradition till den tid unga människor lever idag. Det händer för övrigt väldigt mycket på vår blogg, så har ni inte besökt den ännu så är det dags.
Länk: chicksinsapmi.wordpress.com

Efter lunch hoppade jag i bilen och körde 4 mil till Porjus där Sáminuorras har styrelsemöte. I vår jobbar jag 25% för organisationen med administration och planering. Så nu sitter jag med detta härliga gäng och planerar för organisationens arbete i vår.

2 reaktioner på ”Working 9 to 5

Kommentera

