Husmodern

Som julklapp till Nila gav jag mig själv en prenumeration på tidningen Husmodern. Om det nu inte var för att sista numret av tidningen kom ut på 50-talet 🙂 Hittade en massa nummer av tidningen nere i gammelhuset hos min syster. Bläddrade igenom några av tidningarna och fördes tillbaka till en tid med matlagningstips, mönster för att sy egna kläder, lux reklam, mode för hemmabruk, frånvaron av disk och tvättmaskiner, ekonomi för hemmafrun, husmorsskolor plus en massa annat. Inte så konstigt att mycket av denna kunskap försvinner, för hur tusan skulle jag hinna lära mig allt det där. Underbaraclara har dock i ett radioprogram börjat samla på några av alla dessa bra husmorskunskaper. Tycker att hon förklarar så fint om varför hon vill göra programmet här.

En reaktion på ”Husmodern

Kommentera

