Måndag

I helgen lovade jag en vän att jag skulle göra ett inlägg om en vanlig dag i mitt liv. Förtillfället gör jag allt och ingenting så en vanlig dag vet knappt jag hur den ser ut, men min måndag såg iallafall ut så här.
Vaknade hemma hos min lillasyster Kajsa i Vilhelmina. Börjar dagen med en promenad med Dilko. Tar alla chanser jag har att träna honom att gå i koppel i ett samhälle. Det är inte alltid det lättaste för en nyfiken valp som inte är van traffik och alla människor som passerar. Därefter en god frukost i trevlig sällskap.
.
Slår igång datorn, kollar lite mail och börjar planera veckan. Går igenom min kalender och skriver ” att göra” listor”. Årets kalender har jag gjort själv: här. Har i december gått en kurs i hur man arbetar effektivare med duktiga Viviann Labba, så jag försöker använda mig av henne tips.

Pappa skulle på ett möte så jag lovade att köpa foder och fodra några renar på vägen hem. Så vid tio hänger vi på låset utanför Granngården.
På plats i Mörrösjöliden träffar vi denna donna och hennes kompisar.
Dilko får ännu bara stå utanför och kika på, vilket han i och för sig tycker är mycket spännande.
Efter lunch så går jag till kontoret som vi har på Hotell Granen. Där jag har utsikt över min kollega Marja-Karis rygg.
Medan vi sitter sär så umgås Dilko, med henns hundar Kelpien Skierrie och Huntawayen Rasse. Eftersom det var så kallt ute så fick alla vara inomhus. Vilket gör det lite mer spännande att komma hem. Ska lägenheten se ut som ett bombnedslag eller inte?

Dagen avslutas med snöskottning av gården. Ibland kan det vara avkopplande och fint att skotta snö, men vissa dagar så undrar man verkligen vad jag gjorde av all tid förut när jag inte skottade snö:-)
Känner mig nästan som författaren till En snöskottares dagbok

7 reaktioner på ”Måndag

Kommentera

