Tulpan febern

” -Vad fint med tulpaner. De här ska jag ha. Utan tvekan”
” -Du är på en statoil mack 36 mil hemifrån och det är 30 minusgrader ute. De kommer bli förstörda innan du är hemma.”
” -Sant, men jag tror ändå att jag hade känt mig lite lyckligare om jag vaknat upp och sett dem imorgon”
”-Köp något som består och som du kan frakta runt på istället!”
”-Men hur trist liv får man inte då? Jag vill inte vara så där förtänksam och duktig jämnt” osv. osv

Ungefär så där går mitt inre samtal så fort jag ser en tulpan bukett nu förtiden. Förnuftiga, duktiga på ena sidan och den spontana, ogenomtänkta på andra axeln. Förstår inte ens var det där tulpan behovet dykt upp i från?


Bilden kommer från UnderbaraClara

En reaktion på ”Tulpan febern

Kommentera

