Annica Waara

Annica Waara har gjort en ny kollektion med muggar och köksgrejer. Min första tanke när jag såg dem, var dock att det inte kändes helt nytt. Samiska design fullkomligt översvämmas med tryck av renar och traditionella samiska symboler. Men när jag tittat på dem ett tag så inser jag anledningen till detta. Även om det inte känns som världens nytänkande, så är det ändå det som går hem hos många samer. Plus att det är helt i min stil, jag älskar ju trots allt kombinationen svart och vit med de vackraste djuren som finns. Man kan aldrig få för mycket bilder på renar intalar jag mig och beställer en skärbräda. Det kan man göra på samma ställe som jag hittade bilderna. Nämligen: här.

Kommentera

