Så liten

Ibland glömmer jag bort hur liten Dilko var när han kom. Så liten att jag utan problem kunde ha honom innanför jackan när jag körde skoter. Faktiskt så liten att jag till och med var tvungen att dra åt ett bälte utanpå jackan för att han inte skulle ramla rakt igenom. Så liten är han inte längre, han tycker allt oftare att han klarar sig själv ganska bra. Härom dagen upptäckte han att kunde krypa in i en renhage här utanför min systers hus, och jaga några renar. Samt skälla på dem när de stannade och började gå mot honom. Mitt hjärta stannade nästan, tur att de inte var så tama. Inkallningen fungerande inte alls och var bara att glömma. Det var handgripligen att kasta sig över honom när han passerade efter renarna som gällde. Så nu är det en liten hund här som har ett begränsat handlingsutrymme utomhus ett tag.

2 reaktioner på ”Så liten

Kommentera

