En suddig, men glad man

Något jag blir riktigt glad av är bra service. Som igår. Jag upptäckte att det lyser en varningslampa i bilen när jag är mellan Åsele och Vilhelmina. Ringer Ericssons Bilservice i Vilhelmina någon minut innan stängningsdags, där de meddelar att det bara är att rulla in så ska de se om de kan hjälpa mig på något sätt. Redan i den stunden är jag nöjd. Så hur det än går därefter kommer jag att tycka att de är ett väldigt bra ställe, där de faktiskt anstränger sig lite extra för att hjälpa mig. För bra service för mig handlar inte om att kunna lösa allt, utan om att vara tydlig och/eller visa att man i allafall vill försöka. Så 15 minuter senare rullar jag vidare med en släkt lampa och ett riktigt bra humör tack vare denna suddiga man, som jag glömde fråga vad han hette. Trevlig, var han i allafall!


Av någon anledning tyckte autopiloten på kameran dock att bilen i bakgrunden var viktigare att fokusera på:-)

2 reaktioner på ”En suddig, men glad man

  1. Härligt då man kan få hjälp på vägen: så man inte behöver boka tid o få komma in 1 vecka senare.
    Men felkodslampan kan ju vara nått större fel också 😦 fick du veta orsaken också?

Kommentera

