Kan verka som en märklig fråga…

Men är de här blommorna döda eller ska jag bara plantera om dem lite för att de ska bli fina igen?

För er som inte vet så mycket om blommor så kan jag ju berätta att det är pelargoner. Eller var, beroende på hur man ser det. De ska ju tydligen vila på vintern, och sen vakna till liv igen på våren. Om jag inte missförstått allt.
Tittade dock på Underbaraclaras pelargoner och de ser ju inte alls ut som mina.

8 reaktioner på ”Kan verka som en märklig fråga…

  1. De ser lite illa ut men det är svårt att se på några bilder. Vattna dem lite lätt och ge dem ljus å värme under 2 veckor, om ingenting blir grönt eller växer så är de tyvärr döda.

  2. Precis, har de fått nått vatten? De borde iofs ha skjutit några tama skott ändå som sista överlevnadsstrategi om det finns liv kvar! Men prova att vattna lite och vänta ett tag! Klipp lite, är stjälkarna ihåligt torra är den nog död, men finns det grönt och fast inuti kan det gå!

  3. Haha, du skojar 1a april med dina läsare !!! Det där är inga pelargoner. Det är säkert några grangrenar!

  4. Tack för alla råd! Inser att jag nog varit ganska naiv när jag var så säker på att de inte dog i höstas när de gröna bladen försvann ett efter ett. De har ju fått sporadisk med vatten förstås… Vill jag i allafall minnas:-) Men jag ska pröva era råd närmsta veckan, återkommer med resultatet!

Kommentera

