Blommor och bin

Tittade på bilderna som jag tog förra veckan i Kroatien. Om man inte visste bättre skulle man kunna tro att jag varit nere på någon form av botanisk resa. För det är en hel del blommor som fångat mitt intresse, i stort sett bara blommor. På de övriga bilderna är det mest båtar, en och annan gammal byggnad samt ett fåtal bilder på oss resenärer. När jag åkte hemifrån så laddade jag upp med en ny anteckningsbok och förväntade mig att idéer till texter skulle dyka upp hela tiden. Jag tömde alla minnen till kameran för att kunna gå runt och ”okynnes” fota vackra ting. Men när jag väl var nere så var jag helt tom, knappt några idéer alls dök upp och när de väl gjorde det så glömde jag att skriva ner dem. Vilket var tur, för hjärnan behöver vila ibland och låta hjärtat få styra. Något jag tyvärr allt för ofta glömmer bort…

3 reaktioner på ”Blommor och bin

Kommentera

