But if I had one wish fulfilled tonight, I’d ask for the sun to never rise

Det finns en tid på året när jag känner av årstidsväxlingarna tydligare än de andra. När jag sedan vaknar upp som idag, en morgon någon månad senare, efter att ha sovit som att min kropp aldrig någonsin känts vid oro och sömnlöshet så är svårt att minnas den där känslan som höll mig vaken. Våren är en märklig tid. Tur att den följs av något så vacker som försommaren.


Jag har anat dig sedan länge
fast i tid räknat är det kort
En förnimmelse om att du är på väg
ljuset du för med dig
avslöjar dig
Väcker oron, rastlösheten
Gör mig levande
men samtidigt bräckligt skör
Ljudet av forsande vatten, doften av jord
och små gröna knoppar
Du kommer med liv (säger de)
Men du ger mig ingen ro

Kommentera

