Hey baby!

”Se nu till att akta dig för alla faror som hotar så ses vi i höst.” viskar jag i kalvens öra när jag släpper upp den efter att försiktigt skurit in de olika snitten som formar mitt märke i dess öron. En bit i från oss väntar min skällvaja oroligt men tålmodigt på att jag ska släppa hennes kalv igen. För er som följer min blogg så är det samma vaja som i vintras var saknad och återfunnen. Då hade hon förlorat sin kalv, antagligen till någon hungrig järv. Nu håller jag tummarna att det ska gå bättre i år. ”Lycka till mina vänner”, tänker jag när jag skymtar dem på väg ut från hagen tillsammans med resten av hjorden som vi haft inne under natten.

2 reaktioner på ”Hey baby!

Kommentera

