En lysande stjärna

Vi satt på en restaurang i Vilhelmina på en avslutningsträff för vårt mentorskap en dag i maj. Jag och Sabina, som jag varit mentor åt det senaste året genom projektet Niejda- Chicks in Sápmi. Pratade om året som gått och allt vi gjort på våra träffar. Då plockar hon fram en present till mig, en bild som hon gjort själv. På Sámi Nieida. Jag blev fullständigt hänförd. När hon sedan visade skissen på serien om hennes seriefigur så log jag hela vägen utifrån och in. För den var så bra. Igår kom hon förbi med den färdiga serien. När vi satt där vid mitt köksbord, pratade och skrattade, som vi gjort ett antal gånger senaste året så blev jag så glad. För Sabina är inte bara en fantastisk smart, cool och inspirerande ung tjej. Hon har även talang. I många saker. Helt klart en lysande stjärna.
Kolla hennes serie om när Sámi Nieida blev en ”Chick in Sápmi” genom att trycka här.

En reaktion på ”En lysande stjärna

Kommentera

