Hund tjyven

Dilko är uppe till fjälls med Nila. Vilket är bra, eftersom jag jobbar och reser en del närmsta tiden. Men tusan vad jag saknar honom för tillfället. Igår tyckte jag lägenheten kände så tom, att jag åkte upp till pappa för att knycka en av hans hundar. Han har ju faktiskt två. I och för sig ganska odrägliga, men ändå. Han var dessutom borta, så det passade extra bra. Nu vägrade i och för sig Ticko, som är den yngre och tjockare varianten först att hoppa in i min bil. När han väl var i bilen, så smet han ut genom fönstret på något märkligt sätt när jag var inne på affären.
Missförstå mig rätt nu. Min pappa vill att jag ska ta hand om hans hundar ibland. Jag håller inte på att förvandlas till en sådan där knepig dam som åker ut på byn eller till närmsta stormarknad för att ta med sig okända hundar och söta små barn hem. Får vi hoppas iallafall…

Kommentera

