Snökaos och sommarminnen

Mamma skickade en bild i morse från ett snöigt Kiruna. Tydligen har det snöat 3 decimeter i natt och det är kaos längs vägarna i Norrbotten. I Kittelfjäll blåser det och regnar. Det har snöat på Borkafjäll och vår planerade fisketur får nog vänta.

Jag ligger i sängen och tittar på bilder från sommaren. Blir så glad över att jag faktiskt gick ut och plockade en blombukett när vi kom hem varje morgonen efter vi haft en kalvmärkning. Känns som att jag faktiskt tog vara på en liten bit av sommaren.

Men jag är även glad över:
Att vi steg upp när vi vaknade och drack morgonkaffet ute. (på eftermiddagen)

Att vi åkte på midsommarfirande i Ankarede, trots att jag var trött och hade jetlag efter Canadaresan.

Att vi bjöd in till en spontanfest en sen kväll.

Att jag hade tid och möjlighet att åka från mina fjäll till dina fjäll på kalvmärkning.

2 reaktioner på ”Snökaos och sommarminnen

Kommentera

