En liten ask

Jag har alltid haft en mindre passion för gamla plåtburkar och har samlat på mig ett antal. De bästa fynden är alla mina små albyl askar. Inte minst för att de passar perfekt att stoppa tändsticksaskar i.
.
Skriv och berätta varför du behöver en så skickar jag en till den som behöver den mest:-)

5 reaktioner på ”En liten ask

  1. Jag behöver ju oxå en albyl ask. Har just nu en snusdosa till mina tändstickor men, jag vill ju oxå vara retetro i skogen. För snusdosor är alldelens för nya å häftiga för mig… sammt att folk alltid undrar om jag börjat snusa, så fort jag ska göra upp eld in public. KRAM

    1. Efter lite övervägande så kommer det en albyl ask till dig Emma. Det är för bedrövligt om folk ska tro att du snusar:-) Men Marja, jag tror jag har en större gömma nere i min pappas vinterhus så kanske hittar jag en till dina sygrejer oxå… Kram Kram

      1. HA Va kul, nu ska de bli slut på snus ryktena!!!
        Nu finns det en tävling på min blogg,
        in och tävla så kan du vinna en mössa.
        Med hos oss är det Signar som drar en vinnare =0)
        KRAM

  2. åå det är så kul med gamla askar. Tänk om jag hade en sån ask att stoppa mina nålar,små knappar, säkerhetsnålar i…som just nu ligger i arbetslådan på sybänken på samernas, med risk att hälften försvinner bland allt annat som är där. Med en ask behöver man inte vara rädd att tappa bort dessa användbara småsaker 🙂

    Du har en fin blogg gáibmi!
    /Márjá

  3. jag gör inte upp eld sådär superofta i min vardag (stadsfjant). Men det finns ju tusen andra bra användningsområden för den där fina burken: öronproppar, alvedon, tamponger, godis… Och sådant ligger alltid i botten på mina jackfickor/väskor. Ifall det är ett skäl bra nog så vill jag också vara med i din lilla tävling – så kanske jag slipper hitta dammiga godisar då blodsockernivån är som allra lägst. 🙂

Kommentera

