Tant Anna-Maria

Jag hörde på radion idag att det var en herrans massa kvinnor i min ålder som hade kunnat tänka sig att bli hemmafruar. Minst 50% av de tillfrågade vill jag minnas (verkar dock vara en flummig undersökning). Det finns inte mycket att säga om det, förutom att det i de flesta olika sätt att fördriva tiden på finns både bra och dåliga varianter. Tanken att vara helt ekonomiskt beroende av någon annan låter skrämmande, men samtidigt kan jag förstå att många lockas av tanken på att vara hemma och fixa med allt där som aldrig hinns med. Som till exempel att klura ut och pröva olika husmors trix. Men det är det kanske mer tanter än hemmafruar som ägnar sig åt nuförtiden?

Eftersom det är en viss tantvarning över mig så blir jag glad av att ägna mig åt lite sådant emellanåt. Jag gillar känslan av att använda mig av en gammal beprövad metod där man tar det man har och som inte innebär att man behöver köpa hem massa nya produkter. Det attraherar dessutom inte minst min ”fröken duktig” sida:-)

Förra veckan kom jag på att jag skulle putsa upp en gammal silverljusstake och googlade på husmorstips för silverputs. Jag hittade ett här som jag prövade.

Och det fungerade faktiskt…

2 reaktioner på ”Tant Anna-Maria

  1. Hej Anna-Maria,
    Vad kul att du hittade mitt putsa silver-tips, det funkar… Fin blogg du har jag älskar bilderna på renar! Fram för mer tantgöra – det kan vara riktigt feministiskt (aisade sig ju att lika många killar kunde tänka sig att vara hemma-man också, by the way). /Husmor Lisa

Kommentera

