Så kan det gå

Dricker morgonkaffe och tittar på en röntgenbild som ska föreställa min hand. Ramlade igår och bröt ett ben inne i handen som hör till ringfingret på några ställen.
Åkte till Vilhelmina igår kväll och fick träffa en trevlig doktor som skickade mig vidare till Lycksele. Där fick jag sitta och vänta på akuten. Ett ställe där man verkligen får perspektiv på sin skada. 3-4 veckor med gipsskena är inte så farligt om man hör en kvinna vråla ut sin smärta i rummet intill eller ser en liten tjej med gipsat ben. Nu åker vi hemåt igen så att jag iallafall får fortsätta titta på mina renar.

Alla människor jag träffade igår på sjukhusen var så väldigt trevliga och hjälpsamma. Kanske stressade, men ändå närvarande. Vården verkar fungera som den ska iallafall:-)

2 reaktioner på ”Så kan det gå

  1. Hm, jag sa ju det till din kjäresta i helgen, att alla minnen från när ni höll på med skiljningarna var att någon gjorde illa sig…tusan också, hoppas det läker ihop fort. Tur sjukvården fungerade för dig=) När ska det börja funka för mig? Krya på dig pussar!

Kommentera

