Eftermiddag i dockhuset


En av mina kusiner, Olov-Daniel, säger alltid när han kommer och hälsar på mig att det känns som att jag bor i ett dockhus. Igår hade jag besök av honom och hans mamma. Det är väldigt fint och mycket uppskattat att få besök nu när jag sitter hemma med min brutna hand (och tycker lite lagom synd om mig själv).

Även idag har jag dukat för eftermiddagsfika i det lilla köket, väntar på en fin person. Eftersom mina hyresvärdar är uppe från Umeå över höstlovet så är det lite extra mysigt. Lite Ronja och Rasmus skratt-och-spring ljud från nedervåningen gör att man inte kan låta bli att le.

Kommentera

