Byfinnar, lappjävlar och annat pack

Äntligen har även jag tagit mig till den samiska veckan i Vualtjere. Ikväll ska jag på teatern ”Byfinnar, lappjävlar och annat pack”. Åh, vad jag längtar!


Sedan passar jag på att njuta av att det i veckan är det lite extra fint att vara same i de här trakterna. Som jag och aahka konstaterade för en stund sedan, eftersom det finns sådana här tillfällen så gör det inte så mycket att man är en ”lappjävel” någon annan gång, när man tillexempel försöker jaga bort några renar som tagit sig upp på 45an:-) Det liksom jämnar ut sig emellanåt. (Fast det fina väger förstås tyngre)

Kommentera

