En annan skola

Jag hade bara öppnat böckerna, till universitetskursen jag läser i vår, när jag insåg att det var dags för förmiddags kaffe i andra huset. Så då tog jag paus..
Min svåger skulle hjälpa Paul Klemet att slakta en matren, men blev upptagen med annat och jag blev tillfrågad. Jag är ju absolut inte någon skicklig slaktare, men eftersom jag vet att det egentligen bara är mina händer och ibland lite styrka som han behöver hjälp med så tyckte jag att det lät kul. Det blev några timmars skola på sitt sätt ändå. Eftersom vi båda tyckte oss ha gott om tid så lärde jag mig en hel del nya saker.

Detta bildspel kräver JavaScript.

3 reaktioner på ”En annan skola

  1. Tack för en underbar blogg med otroliga bilder.
    Hittade hit av en slump och jag blev tagen från första stund.
    Jag och mina systrar bodde grannar med dina kusiner i Spöland för en massa herrans år sedan och det är så roligt att läsa och se vad som har ”blivit av er”.

    /Joanna

Kommentera

