Lyckliga jag:-)

Jag hade hämtat mina syskonbarn på förskolan och de funderade över vad jag gjort på alla hjärtans dag. De hade minsann pysslat ihop en hel del hjärtan och pratat om kärlek hela halva dagen. Då sa jag till dem att vi skulle åka och köpa en bukett blommor till mig själv för de var jag verkligen värd.
Ni vet tjejer, man får inte bli rådlös. Vill man ha lite blommmor på alla hjärtans dag, så får man fixa det själv. Det är inte mer med det.
Trodde jag. För några minuter senare ringde det en kvinna och meddelade att det var en bukett blommor på väg till mig med bussgods.
Vilket gjorde att jag fick erkänna för mina syskonbarn att ibland är livet lite vackrare än man kan föreställa sig, och att det är lätt att halka i fördomsfällan.
Det är ju inte första gången jag fått blommor, inlands romanitiken existerar! Och kanske är det för att jag erkänt att jag blir så glad att jag knappt kan stå still som vi nu närmat oss tulpaner i cellofan:-)

Men det var inte bara Nila som hade en överaskning, även Alva gav mig en fin present.

Medan vi väntade på bussen så gick vi på loppis där jag hittade denna fina sockerskål Alla hjärtans dag avslutas med en semla, som faktiskt även den levererades fram till dörren. ”Bullbilen”, dök nämligen upp ikväll. Mer om den kommer…

3 reaktioner på ”Lyckliga jag:-)

  1. hihi fnissar lite när jag läser om blommorna !!!

    Jag brukar oxå köpa blommor till mig själv och sen säger jag till per
    -Tack så mycket för blommorna
    -vilka blommor
    -dom som står på bordet
    -va ?!?!?!

    hihi lite kul är det !!

    MEN idag fick jag en jätte fin alla hjärtans dags blomuppsättning !! DÅ BLIR MAN GLAD !!!!!!!!!!!!

    Ååå denna bullbil … den borde fler byar få ta del av !!

Kommentera

