God morgon världen

Lycka är att ha en mamma som kan sticka tjocksockar. En mamma som dessutom köper tulpaner till mig på Maria-dagen. Hon är nere och hälsar på oss i Studsviken i veckan, vilket vi är flera som njuter av.

Lycka är även att vakna tidigt, tidigt en morgon och känna sig utvilad. Göra upp eld i spisen och ha tid att filosofera om livet medan man dricker sin smoothie.


Hittade en bild på mig, mamma och Margret när jag rotade i gamla bilder häromdagen. Mamma, som när vi var små släpade med sig oss överallt för att själv kunna vara med på kalvmärkningar, slakter och skiljningar. Även om det säkert ofta varit lättare att stanna hemma eller lämna oss hos någon annan. Jag hoppas att om jag får barn någon gång, kommer orka och ha möjlighet att göra samma sak själv. För det är så värt att ha barndomsminnen där man fått följa med.

4 reaktioner på ”God morgon världen

  1. Jag tycker att du jämt ha så fina tröjor, det är återkommande! 😉 Desstuom tycker jag så mycket om att läsa din blogg, du skriver så fint och formulerar dig så bra!

  2. Men vilka sockar då! Prima bästa vara. Åh, vad fiiiiiina! Britta-Karin, ja, vilken kvinna! Med bästa döttrarna ever=) Klart du kommer orka med det. Starka du.

Kommentera

