Förvirrade jag

När jag är lite trött eller stressad blir jag lätte förvirrad och glömmer ofta att ta med saker som jag kan behöva under dagen. Det kan vara så att jag kommer ihåg att stoppa i de laddade batterierna i GPS:en och sen bär jag den till hallen, i stället för att lägga den i ryggsäcken så lägger jag den på en bänk och så kommer jag på att jag ska ta med en termos. När jag startat vattenkokaren så tänker jag att jag ska leta upp solglasögonen medan vattnet blir varmt, vilket för mig ut till bilen. I bilen upptäcker jag att jag inte tagit in handskarna dagen innan, så det är blöta, vilket gör att jag måste börja leta upp ett par andra. Sen springer jag in och gräver i ryggsäcken, hittar handskarna, rycker åt mig mackorna som jag lämnat på bordet, går ut, hoppar i bilen och åker. Utan GPS:e och termosen eller något annat sånt där som kan vara bra att ha. Ja, ni förstår kanske… För att undvika det här så skrev jag en kom ihåg lapp och klistrade upp på dörren en kväll. Men varje dag upptäcker jag något nytt som jag glömt att skriva upp på lappen och borde haft med.
Det här är anledningen till att jag försöker att begränsa det jag tar med mig till det jag absolut behöver.
En sådan sak är minst en av halsdukarna i ull från Mariedal design. Om det är kallt kan det vara bra att ha med bägge två så att man kan byta till en torr när man kör hemåt. Halsduken är en stor favorit hos mig eftersom det inte blir fuktiga på samma sätt som fleece halsdukar, och om de blir lite fuktiga så torkar de snabbt. De är dessutom väldigt skön att ha på sig när man sitter ute på trappen och dricker sitt morgonskaffe redan i mars.

Kommentera

