En litet del av en större historia

Ni har väl alla hört uttrycket, ”en bild säger mer än tusen ord”. Jag älskar att man kan uttrycka så mycket med bilder. För mig har bilderna blivit en viktig del för att kunna beskriva saker och förmedla olika känslor. Sedan jag börjat skriva här har jag tänkt en hel del på vad en bild kan förmedla. Hur man genom att fokusera på en liten detalj kan skapa en bild av ett större sammanhang. Men precis som en blogg, är ett foto, oftast bara en pusselbit av en större historia.

Igår zoomade jag in elden när vi satt och fikade. Om man bara skulle se den bilden så…

..kanske man inte skulle kunna ana att vi satt på en väg och eldade. Att en släpvagn fick tjäna som sittplats och att vi åt allt från korv med bröd till souvas i vaacumförpackning.

Innan vi började arbeta igen tog vi en powernap för att samla krafterna. På ett renskinn, på asfalten. Skönt.

En reaktion på ”En litet del av en större historia

Kommentera

