Nila vs Vargen

Härom dagen fick jag sådan lust att träffa Nila att jag efter ett möte i Vilhelmina styrde om och körde upp till honom. Eftersom jag vet att det är svårt att skiljas efter att vi träffats bara någon dag, så förberedde jag en liten påsk överraskning till honom. Fyllde ett påskägg med godis, och planerade att gömma det i huset innan jag åkte därifrån. För att sedan när han haft en jobbig dag längre fram berätta att han hade att ägg gömt någonstans.
Nu var det ju bara så att Nila hade ett enormt godissug så han gick ut till min bil nästan direkt för att titta om jag hade någon godis gömma någonstans och hittade förstås sin present i förtid.

Nästan som den där historien när Vargen i Bamse stjäl sin egna present innan han hunnit få den. Nu är ju inte jag lika snäll som Bamse som bemöter vargens otyg med vänlighet, inte till en början iallafall. Jag blev ju lite tjurig och vägrade först ge Nila det återstående godiset i ägget. Men nu har han fått det iallafall, så jag känner mig snäll och han är glad. Slutet gott, allting gott! Precis som i sagorna…

3 reaktioner på ”Nila vs Vargen

Kommentera

