Reality check

Jag har alltid haft tur att vara omgiven av män som är duktiga på skruva och ofta fått hjälp när det krisat sig (senast av Daniel härom kvällen när jag kört av drivaxeln, tack). När det är mindre saker försöker jag fixa det själv. Eftersom jag de sista dagarna haft en svängradie som kan jämföras med en gammal pick-up med släp så ägnades morgonen åt att byta plastskidor och styrskenor.
Vilket gjorde att jag plötsligt insåg att jag ibland har en märklig kroppsuppfattning. För när jag skulle tippa tillbaka den så orkade jag helt enkelt inte. En skoter är ju tung och jag är liksom inte Pippi Långstrump, även om jag får för mig det ibland:-)
Blev först lite förgrymmad på mig själv och tänkte tankar som: ”man borde inte få ha en skoter om man inte ens orkar tippa tillbaka den”.
Sen drack jag en kopp kaffe och tänkte om. Vilket jag ofta får göra då styrkan inte helt räcker till. Tänka om alltså, ja och dricka kaffe också för den delen.
När skidorna väl var fixade blev jag väldigt nöjd och kände mig förstås som Pippi Långstrump igen:-)

Kommentera

